El coordinador de CDC, Josep Rull, en declaracions als mitjans de comunicació, ha reivindicat que “això va de veritat”, i ha considerat que “amb aquesta decisió el que li demana el president Mas a CDC és que no faci un pas enrere”.
Rull s’ha mostrat esperançat de que “Catalunya pugui avançar definitivament cap a la seva llibertat” i en aquest sentit ha negat que la proposta de Mas divideixi la societat civil. “L’objectiu no és tensar ningú, l’objectiu és posar en comú quina és la millor opció”, ha dit.
D’altra banda, també ha assenyalat que “ja comencem a tenir les idees clares de com s’ha de produir això”, en al·lusió als diferents càrrecs després de la ruptura amb Unió. “Perquè això surti bé s’ha de veure el que diu el reglament, quines són les diverses opcions, i què ha passat anteriorment en el Congrés per resoldre situacions com aquesta”, ha explicat, a més de sentenciar que “entre avui i demà podrem treure una bona conclusió, un bon acord, perquè la voluntat de les dues parts hi és”.
