Publicitat
Política · 24 de Maig de 2018. 11:33h.

Sentència dura contra el PP per la trama Gürtel

Gairebé 52 anys de presó per a Correa, 33 per a Bárcenas i 15 per a la seva dona

Sentència dura contra el PP per la trama Gürtel

El Partit Popular ha sigut condemnat com a responsable civil per la trama Gürtel. La sentència considera per tant, que el partit de Mariano Rajoy es va lucrar amb aquesta trama i, per tant, quedaria acreditada l'existència de la caixa b del PP.

La sentència, de 1.700 folis, fa referència al judici de la primera part del cas Gürtel, període comprès entre el 1999 i el 2005. Aquesta sentència conidicionarà el procés judicial de la segona part de Gürtel que encara no s'ha jutjat i és la coneguda com la dels "papers de Bárcenas" o la "Caixa B".

Els jutges consideren que es van cometre delites d'associació il·lícita, frau a l'administració pública, suborn, falsedat en document mercantil, malversació de fons públics, prevaricació, blanqueig de capitals, delictes contra la hisenda pública, tràfic d'influències, apropiació indeguda, i intent d'estafa processal.

La resolució imposa les penen de 51 anys i 11 mesos de presó pel cap de la trama Francisco Correa, 37 anys i mig al seu número dos Pablo Crespo. A l'extresorer del PP, Luís Bárcenas se'l condemna a 33 anys i 4 mesos de presó i una multa de 44 milions d'euros. A la seva dona, Rosalía Iglesias, se l'imposa una condemna de 15 anys i un mes, mentre que a la dona de Correa, Carmen Rodríguez Quijano, 14 anys i 8 mesos de presó.

La sentència també condemna a Ana Mato, l'exministra de Sanitat entre el 2011 i el 2014, com a responsable civil.

Altres penes que destaquen son la de l'exalcalde de Majadahonda, Guillermo Ortega, a 38 anys i 3 mesos de presó. La de l'exconseller madrileny Alberto López Viejo, a 31 anys i 9 mesos, la del comptable de l'entramat José Luís Izquierdo, a 17 anys i 7 mesos, o la de l'exalcalde de Pozuelo, Jesús Sepúlveda, de 14 anys i 4 mesos, entre d'altres.

Publicitat
Publicitat

45 Comentaris

Publicitat
#14 soloesmiopinon, Tabarnia, 24/05/2018 - 20:24

A ver, a ver, que yo me aclare. ¿Pero no habíamos quedado que España es como Turquía, y que no había separación de poderes, y que bla, bla, bla?

#14.1 Oriol c, Terrassa, 24/05/2018 - 23:24

Si, cada cop s’assembla mes a Turquia

#14.2 pepe, andorra, 25/05/2018 - 13:34

si lo dice un separata es q no tiene nada q ver con Turquia, cosa mas q evidente para cualquiera q no sea un abducido separatista. Lo q dice oriol es un insulto a la memoria de todos los masacrados por la dictadura Turca. Lo q se rien los kurdos, despues lloran, cuando alguien les explica q se compara a España con turquia.....fachillas separatas...

#13 Oriol c, Terrassa, 24/05/2018 - 19:15

05/2016 Rivera dice que no apoyará "ningún Gobierno de Rajoy".
05/2017 Albert Rivera: "La corrupción no puede bloquear un país"
05/2018 M. Rajoy? Barcenas? A. Rivera? C. Cuadrado' ... yo solo veo españoles

#13.1 soloesmiopinon, Tabarnia, 24/05/2018 - 20:17

Buen intento. Lástima que mientas más que hablas, pero para la borregada indepe es un buen mensaje.

#13.2 pepe, andorra, 25/05/2018 - 13:35

curioso, aparece oriol y desaparece rodajillo.....Q lastima q esa facilidad para ver pajillas en ojo ajeno no sirva para darse cuenta del petrolero de doble casco q hay en su ojo.

#12 Oriol c, Terrassa, 24/05/2018 - 19:03

Lo del PP es SOBRE COGEDOR, mas les vale que se busquen un buen juez

#12.1 soloesmiopinon, Tabarnia, 24/05/2018 - 20:19

Que chisposo! Venga, hazme un juego de palabras con "madre superiora" y "billetes en bolsas de basura". Por cierto, ¿donde caben más billetes?, ¿en un sobre o en una bolsa de basura indepe?

#12.2 Oriol c, Terrassa, 24/05/2018 - 23:22

Solo a mi la madre superiora i el seu marit no m’agraden gens, jo mai els he votat. Per cert, aquest personatge va donar suport a espanya a governs de PP i PSOE, pero mai va tenir el suport per governar del partit que a mi em representa. Quina diferencia mes gran, oi?

#12.3 pepe, andorra, 25/05/2018 - 13:37

desde luego q en la bolsa, q los peperos son alumnos nada mas, del separatismo, todo lo q hace el pp lo aprendio de las corrupciones en comandita q hubo en las olimpiadas de BCN. Oriol, a ver si te suena la frase q pronuncio pujol por alla los años 80...Primero paciencia, despues independencia....Y ERC voto la primera vez con CIU.....

#11 Protágoras, bcn.España, 24/05/2018 - 17:18

Que la democracia española es de primera, que el estado de derecho funciona y que existe separación de poderes, lo demuestra que los jueces están por encima de los racistas golpistas, y de los políticos corruptos.

#11.1 Oriol c, Terrassa, 24/05/2018 - 19:51

Prota, españa democracia de primera o en primero de democracia?

#11.2 Alejandro, Barcelona, 25/05/2018 - 12:13

#11.1

Pues sí, la justicia a veces funciona como es debido. No ha sido así en el caso 3% de Cataluya porque, Cuántos hay en la cárcel de tantísimos implicados en la trama del 3% en sus diferentes ramas? Ni siquiera el patriarca que, después de cinco años ahí anda suelto.

#11.3 pepe, andorra, 25/05/2018 - 13:39

bueno, protagoras, no me parece muy de recibo condenar a la mujer de barcenas y por lo mismo absolver a la presunta infanta cristina, ni me parece de recibo condenar a los peperos y obviar a los sociatas de los ERE o como se escaparon cuando lo de FILESA, lo q me demuestra esto es q hay dos varas de medir en la corrupcion.

#11.4 pepe, andorra, 25/05/2018 - 13:40

Yo no creo q España sea un pais totalmente libre, entre otras cosas, gracias a los separatas, pero tambien tengo muy claro q España no es Marruecos, ni Turquia ni Israel....