Publicitat
Política · 15 d'Abril de 2013. 20:19h.

SI demana a Mas que "es plantegi la Declaració Unilateral d'Independència"

Solidaritat troba que "la via de la consulta està esgotada"

SI demana a Mas que "es plantegi la Declaració Unilateral d'Independència"

Núria Cadenes, al mig, en una foto d'arxiu

Solidaritat Catalana per la Independència (SI) ha assenyalat que "descartar la via de la Declaració Unilateral d'Independència (DUI) implica, de facto, descartar la independència", en referència a les declaracions del president de la Generalitat, Artur Mas, d'aquest passat cap de setmana.

En aquest sentit, la formació independentista ha recordat que la petició de fer una consulta ha estat "rebutjada de forma contumaç per part d'Espanya" en diverses oportunitats.

"El dret internacional només contempla la possibilitat de la DUI per accedir a la independència. I és aquesta la via que ha d’utilitzar el Parlament de Catalunya, en el cas, és clar, que veritablement es prioritzi l’assoliment de la independència i la constitució de l’estat català", ha reblat el partit presidit per Núria Cadenes.

Des de SI s'ha instat el president Mas a què "reconsideri la seva posició i es plantegi la DUI el més aviat possible, atesa la greu situació en què es troba Catalunya: els atacs judicials a l’escola en català, l’espoliació fiscal, els deutes impagats o l’asfíxia econòmica de la Generalitat".

Publicitat
Publicitat

18 Comentaris

Publicitat
#7 BEJOTA, bcn, 16/04/2013 - 13:36

Barcelona.- ?Si Cataluña continúa por la vía de declararse independiente, trasladaríamos nuestra sede a Madrid?, ha afirmado Ludger Fretzen, el presidente de Volkswagen-Audi España, que ha desvelado que ya ha celebrado varias reuniones en las que ha tratado este conflicto.

#7.1 Adéu Espanya, Bcn, 16/04/2013 - 15:25

Endesa havia de tenir seu catalana i el govern de Madrid va pressionar per quedar-se-la. No té gaire sentit pensar que si ens separem hi hauran empreses que marxaran, perquè potser també n'hi hauran que tornen! Com més aviat ho fem millor, està clar. Si ens esperem massa passaran aquestes coses.

#7.2 Felip, Reus, 16/04/2013 - 16:20

Si volen vendre Volkswagen i Audis, ya montaran alguna delegació

#6 spanish, Madrid, 16/04/2013 - 06:05

ahhh la consulta ja no ? no deien allo de que es voti que es voti......ja no ? si es que els hi surt la vena totalitaria, per tant en contra d ela independencia, hem d´assesgurar la vida de 5 milions de no nacionalistes

#6.1 Jordi, Martorell , 16/04/2013 - 10:52

Tremolo de pensar q passaria si la teva inteligencia arribes mai a caure en males mans. Ets el mes viu de tots i amb diferencia.

#6.2 spanish, Madrid, 16/04/2013 - 12:17

tranquil home..cinc anys a Ioguslavia tampoc ningu deia que passaria res...pero veient el percal , i les declaracions d´alguns..hem de preservar la pau......per tan no a la independencia....

#6.3 spanish, Madrid, 16/04/2013 - 12:17

tranquil home..cinc anys a Ioguslavia tampoc ningu deia que passaria res...pero veient el percal , i les declaracions d´alguns..hem de preservar la pau......per tan no a la independencia....

#6.4 Llibertat JA, Barcelona, 16/04/2013 - 14:45

5 mil·lions de "no nacionalistes"? perdoni "spanish" crec recordar que a la manifestació per la hispanitat de Catalunya van anar-hi unes 6.000 persones, sent generosos posem-n'hi 10.000 persones. Per tant, els 7.490.000 catalans restants són independentistes!
I només segueixo la patètica regla de 3

#6.5 Felip, Reus., 16/04/2013 - 16:15

La pau la volem els catalans, ademes nosaltres no tenim cap exercit per desferl-la. Només volem votar i després ya verurem que passa

#5 angelito, barcelona, 15/04/2013 - 23:48

Es que, en las últimas elecciones, los catalanes han confiado unánimemente su futuro a SI, y López, Núria i Uriel no quieren defraudarles, dejando de cumplir el mandato del pueblo. Cosas de demócratas de toda la vida.

#4 Pere, BCN, 15/04/2013 - 22:53

SI, igual que el PP-PSC-PSOE tenen por a la democràcia. Jo vull votar, i posar un gran SÍ per què Catalunya sigui independent.
Perquè sinó no entenc perquè ho demanen. Ja que Espanya no vulgui que votem, no vol dir que no ho puguem fer per altres vies democràtiques. Les coses unilaterals mai van be

#4.1 spanish, Madrid, 16/04/2013 - 06:06

Pedroooooooooooooooooooooooooo oooooo anda chato lee un poco las consecuqncias economicas de lo que dices, todavia no te has enterado que aqui no nos presta dinero nadie, sólo Madrid, repasa sistemas bancarios , salidas del euros , devaluaciones de moneda etc etc

#4.2 Jordi, Martorell, 16/04/2013 - 09:24

Spanish, no se com a un expert en economia com tu no el conviden al Singulars, Gato al agua, ... Explica'ns lo del dèficit neutralizado ... vull beure de les fonts de la teva saviesa.

#4.5 spanish, Madrid, 16/04/2013 - 12:19

doncs mira Jordi a diferencia de vosaltres que nomes utilitzeu a economistes sobiranistes, mira jo tambe ....Blog de Sala Martin crec que 15 de març de 2012.....ell ho diu ell...veus fonst s sobiranistes ara que diras que es un botifler ? jajajjajajajajajajaajajja

#3 Bacus, Sort, 15/04/2013 - 22:46

Fora d'España i fora de l'Euro.

#3.1 Pere, BCN, 15/04/2013 - 22:54

Això ho volem molts, però si no pot ser ens conformem en estar fora d'Espana.