Esquerra i Junts per Catalunya, que ha votat dues vegades en contra de la investidura de Pere Aragonès, continuen sense tancar un acord de govern que permeti arrencar la legislatura dos mesos després de la celebració de les eleccions, que es van celebrar el 14 de febrer.
La portaveu del Govern, Meritxell Budó, ha dit a pregunta d'e-notícies que "el Govern està en funcions, però no defugirà cap responsabilitat fins a l'últim minut que ens toqui governar". "Estem centrats en governar i en la gestió d'aquesta pandèmia", ha destacat. La pròpia Budó ha recordat que, de fet, no hi ha president de la Generalitat des de la condemna de Quim Torra el setembre de l'any passa.
Budó, d'altra banda, ha dit que "els equips negociadors d'ambdós partits "estan establint els mecanismes per trobar un acord per formar i constituir un nou govern". "Les hem passat de tots colors, però aquí estem. Seguim al capdavant, gestionant i governant aquest país, sense defugir cap responsabilitat", ha conclòs.
Meritxell Budó també ha remarcat durant la roda de premsa posterior al Consell Executiu que el Govern està en funcions "des que van inhabilitar el president Quim Torra, i des de llavors hem seguit aplicant totes les mesures que han calgut i seguirà igual fins que es constitueixi un nou Govern, que esperem que sigui aviat".
