Publicitat
Política · 2 de Juliol de 2020. 15:25h.

Tercer grau sense penediment

Els presos remarquen que “no renunciarem” a la independència

Tercer grau sense penediment

La majoria dels polítics presos independentistes han reaccionat a les xarxes socials després de que se’ls hagi concedit el tercer grau, que els permetrà viure en semillibertat i només haver de dormir a la presó entre setmana.

El president d’ERC, Oriol Junqueras, ha manifestat que aquest és “un pas més, però seguim sent presos polítics. Volem la llibertat a través de l'amnistia, perquè som innocents. No renunciarem a les nostres conviccions i als nostres objectius per molta injustícia que apliquin”.



Per la seva banda, el líder d’Òmnium, Jordi Cuixart, ha afirmat que “vam fer el que havíem de fer. I segueixo totalment convençut de la legitimitat de la lluita noviolenta i la desobediència civil com a instruments per transformar la societat. Cap tribunal ens impedirà exercir drets fonamentals”.



“Amb les nostres conviccions més fortes que mai, seguim. Però que ningú no s’equivoqui: estem parlant d’una classificació penitenciària. El tercer grau és presó”, ha escrit l’exconseller Josep Rull.



També Dolors Bassa s’ha pronunciat i ha considerat que “ara falta decisió institucions penitenciàries.Pot ser un nou bri d'aire fresc, però no és definitiu. Jo vull, necessito i espero la llibertat. Continuo sent una presa política sigui amb el grau que sigui”.



Finalment, Jordi Turull ha remarcat que “#SEGUIM i amb majúscules”.

Publicitat
Publicitat

18 Comentaris

Publicitat
#13 Jaume, Barcelona, 03/07/2020 - 08:45

La historia es repeteix i els colpistes d'erc el 1934 van ser indultats precisament pels mateixos que ells s'havien alçat, i ara el problema es el xantatge permanent que li fan al Felon per continuar mantenint la cadira. Va ser un error no aceptar les condicions de la Fiscalia que demanava mà dura i cap permís fins a la meitat de la pena.

#12 Barretina a rosca, Black hole, 02/07/2020 - 20:22

Nadie les ha pedido que se retracten de su ideas inpendentistas sino que reflexionen por el golpe de estado 2.0 que perpretaron contra todos los ciudadanos de Cataluña, es que ni siquiera una pequeña reflexión de lo que hicieron el 6 y el 7 septiembre.

#12.1 Antifa, País petit, 03/07/2020 - 09:30

Pendís que se retraten por el 1-o, que no fue un golpe de estado sinó una patada a la democràcia por parte del estado en la que impedir una simple votación a la que estábamos llamados TODOS los catalanes. Soló se pretenia plasmar en un resultado en las urnas la realidad en un sentido un otro para a partir de ello solucionar el problema.

#12.2 Barretina a rosca, Black hole, 03/07/2020 - 12:04

Antifa nadie ha defendido la actuación de la policía del 1-0 y menos yo, vosotros no solo defendeis el golpe del estado 2.0 del 6 y 7 de septiembre sino que además amenazais con volver a dar otro golpe de estado.

Ni siquiera creo que te hayas leído la barbaridad de la Ley de Transitoriedad y/o la ley del Referéndum.

#12.3 Antifa, País petit, 03/07/2020 - 14:55

El 6 i 7 de septiembre se votaren dos leyes en un Parlamento, un Tribunal las suspensió, y no se aplicaren jamas cómo ha pasado en otras ocasiones en otro Parlamento, Quelo dramàtic eis jamas lo podreis equiparar con el 23f de la intocable Gc

#12.4 Barretina a rosca, Black hole, 04/07/2020 - 01:40

Antifa es curioso que con ese nick sigas defendiendo un golpe de estado 2.0 perpetrado contra 7,5 millones de catalanes.

Deberías leerte el libro Empantanados de Joan Coscubiela para que entiendas algunas cosas que sigues defendiendo con esloganes y mantras ¿tu nick es un oxímoron?.

#12.5 Barretina a rosca, Black hole, 04/07/2020 - 01:50

Sobre el 23-f siempre me parecieron pocos los años que estuvo Tejero en la cárcel, y también me parecen pocos años los que le han caído en la sentencia a los políticos presos catalanes.

Nunca defenderé ni he defendido golpes de estado.

Según tu razonamiento como el golpe de estado de Tejero fracasó no debería haber ido a la cárcel.

#11 Carles Fortuny, Palau de la Degeneralitat, 02/07/2020 - 19:46

Hay que ver cómo rima la historia con su tendencia a repetirse. En 1934, a otro golpista, también catalán, le salió mal la jugada y fue al trullo. Llegó el Jarabo Sánchez de turno y lo amnistió. A ver si se portaba bien y agradecía el gesto. En 1937, el mismo golpista volvió a dar otro golpe, en agradecimiento. No aprendemos.

#10 El Sifoner, Castelló, 02/07/2020 - 18:39

La ley dice: Hay un último requisito para conseguir el tercer grado, que solo se aplica cuando la duración de la pena impuesta en la Sentencia sea superior a cinco años de prisión. En estos casos, el Juez puede ordenar que la clasificación en tercer grado no se pueda llevar a cabo hasta que el preso haya cumplido la mitad de la pena.

#9 Neferu, Barcelona, 02/07/2020 - 18:10

Interpreto la actitud de Junqueras como: joderos, españoles, que tenemos el tercer grado ¡¡ y lo volveremos a hacer.!!!! Y me apuesto la camisa a que es eso lo que realmente piensan todos los implicados.