Publicitat
Política · 3 de Gener de 2017. 22:12h.

The Economist creu que Puigdemont busca una sortida digna al procés

El setmanari compara el referèndum amb el Brexit

The Economist creu que Puigdemont busca una sortida digna al procés

Imatge de l'article de The Economist

The Economist assegura que el president de la Generalitat “està buscant la manera digna de fer marxa enrere” al procés i que així ho creuen “alguns a Barcelona”. El setmanari britànic destaca en un article publicat aquest dimarts que Carles Puigdemont parla “d’eleccions constituents” però que “el seu partit, entelat per la corrupció, pot patir”.  

“Com més duri l’estancament, més difícil ho tindrà Carles Puigdemont per convèncer els catalans d’una altra manera”, rebla. L’article també critica que el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, no hagi fet res per satisfer els “greuges” de Catalunya “alguns d’ells justificats”.

La publicació recorda que el president de la Generalitat ha proposat a Rajoy 46 peticions i que “no és difícil endevinar els contorns d’un acord”. “Rajoy podria oferir concessions sobre el finançament i la infraestructura”, assegura The Economist. El setmanari diu que seria més difícil un major reconeixement del català o que Catalunya “sigui una nació dins d’Espanya”. “Amb això és possible que el suport a la independència disminueixi al 25% o menys”, afirma.

L’article també fa un paral·lelisme de l’independentisme amb els partidaris del Brexit: “Hi ha molts ressons de Brexit a Catalunya”. “En lloc de Brussel·les és Madrid la que els nacionalistes acusen de robar els diners dels catalans”, s’afirma i s’afegeix que els independentistes “argumenten que la independència seria ràpida i fàcil”. “En la seva recerca de la independència, els catalans poden semblar-se als ‘brexiteers’”, conclou.

Publicitat
Publicitat

18 Comentaris

Publicitat
#12 pers, tortosa, 04/01/2017 - 20:22

¿De verdad todos los que se llaman independentistas lo son?Me parece que lo que hay es mucho aprovechado.¿Continuaría el juicio a los Pujol y cargos de Convergencia?
Es curioso que los partidos han buscado todo lo que no sea tocar su status.y es que patriotismo el justo

#11 Recerca, diu?, Bcn, 04/01/2017 - 17:14

Search for independence?, i un be negre, mai de la vida aquests han cercat l'iondependència, tot plegat ha estat una cortina de fum. Els uns per anar fent, els altres per mantenir la moma i els seguidors, pobrets, fent l'orni seguint aquesta colla de timadors de tercera.

#10 PQG, Metrópolis, 04/01/2017 - 10:28

Que no "the economist" que los separatistas son buenos y limpios lo que pasa es que la malvada España hipnotizó a unos pobres separatas y se volvieron ladrones. Y tienen Una gran mayoría social no veis 1,9 millones es más 2 millones o que 3,5 millones si contamos la abstención? No les entendéis!!

#10.1 Karhu, Bcn, 04/01/2017 - 13:34

Las abstenciones no se cuentan, ni para idepes ni para unionistas, solo los usais vosotros para sumar lo qie no teneis. Y corruptos son los que quieren serlo y lo son, no los que sean indepes, o unionistas, eso es la asociacion que quieren que hagas, pero estan podridos por igual en ambos bandos

#10.2 PQG, Metrópolis, 05/01/2017 - 00:15

Tiene razón sr Karhu por lo menos en una cosa, corrupción hay y se debe combatir en ambos lados, pero oyendo a algunos separatistas parece que no. La comunidad internacional sí suele contar la abstención, no aceptan referendos en los que participen menos del 50%

#10.3 karhu, bcn, 05/01/2017 - 12:22

PQG y dime: en un referendum donde votase no el 50, el 60% que % obtendria el independentismo, teniendo en cuenta los que ya botaron si en uno que ni contaba? Porque segun tu, la comunidad internacional ya lo aceptaria con mas del 50% de participacion. Dime, quien ganaria ese referendum? Empiezas a enten

#9 Pepón, Bcn (España), 04/01/2017 - 09:36

Manolete, si no sabes pa qué te metes...

#8 Le Chiffre, Barcelona, 04/01/2017 - 01:46

Vaja, vaja Joe...només en dos dies, entre el digital aquell... "Político" i ara aquesta petita i irrellevant revista "The Economist"...sol.licito el Premi OTB (Ole Tus Buevos Morenos) a tots aquells cometaristes copypaste que deien que el procés no interesava ningú...quins iluminats per torns.

#8.2 Ueovonidas, Cardona, 04/01/2017 - 08:19

Eso que se suele chillar en los toros y en diversos espectáculos, es lo que te comes. Lo dijo él, así que darme chanza a mi pero se los coma el, rubios mejor.

#8.3 Adso di Melk, Ègara, 04/01/2017 - 08:25

Escolti senyor....... A part de llegir, que ho sap fer el 95% de les persones, s'ha de saber analitzar i sintetitzar un texte, cosa que vostè veig mancat en aquestes batalles. Si sapigues fer-ho, ara mateix estaria amagat sota d'un llit .... Gràcies.

#8.4 Le Chiffre, Barcelona, 04/01/2017 - 14:43

#8.3


Aqui teniu a un que reclama el seu premi Ole Tus Buevos Morenos ja que s'ha donat per aludit i fa el de sempre entre la seva colla : divagar i divagar...ah, i projectar vergones pròpies...són així, aquest és el seu nivellet.