El líder d’ERC, Oriol Junqueras, i el de la CUP, David Fernàndez, en un article conjunt a El Periódico, adverteixen que “pretendre regalar la demanda social majoritària a un sol criteri, intentar transferir el potencial democràtic a una única opció o reduir el procés a una sola persona és, ara com ara, no voler entendre el procés mateix i atiar una doble pinça que esparvera i que mútuament retroalimenta alguns discursos perversos”.
“Per a uns, és l’estratègia per mantenir-se al poder i no voler acceptar la pluralitat complexa –i els canvis d’hegemonia– de la nostra societat. Per a d’altres, és l’excusa fàcil –massa fàcil, gairebé de manual– per simplificar i menystenir les bases del canvi polític i social que vivim i per negar, un cop més, la possibilitat que el nostre poble decideixi lliurament com construir el nostre futur compartit”.
“En aquesta estranya pinça, alguns ens demanen que renunciem a la justícia social –ni més ni menys– en nom de la llibertat i d’altres ens conviden a renunciar a la llibertat política del nostre poble –ni més ni menys– en nom de la justícia social”, critiquen.
“Simptomàtic veure algunes esquerres donant l’esquena al dret a l’autodeterminació que tant han vindicat. Singular veure algunes dretes menystenint unes desigualtats socials creixents. Però no: no cal renunciar a res. Ni ho volem ni en sabem. No és temps d’excuses, sinó d’alternatives”, remarquen.
Toc a Mas
Junqueras i David Fernàndez critiquen que CDC vulgui “reduir el procés a una sola persona”

Mas, durant la conferència a Molins de Rei (Foto: CDC)
¡A por ellos!

Imatge de l'article
12 Comentaris
Que diuen? El President Mas ja fa molt de temps va proposar una llista única on ell no tenia per què encapçalar-la on eren en Junqueres i en Fernandez en aquell moment, podien haver dit que s*apuntaven a la llista única i ningú hagués tingut protagonisme, sols un protagonista, independència!!
Olla de grills i poca cosa més. Entre els de la CUP, els convergents, els d'esquerra, les assemblees, els òmniums i el pa sucat amb oli, aixó és una merienda de negros, d'aquelles que sortien al TBO on s'hi veía uns que ballaven entorn d'una olla amb un explorador a dins.
I el 28S quan s´adonin que no hi havia aigua a la pisicina, fins i tot que no hi havia ni piscina ¿ Que faran tots aquests aixerits xicots ??
Voldran seguir fent pais 35 anys mes ???
El Casal obrint la seva paradeta,desde Morolandina.--Sr.Gomez..,#9.-- Miri com som molt aixerits ,seguirem 35 anys més,si a Deu no l'importa.li demanarem que ens dexi pasar dels 100 anys.Catalunya su merex i per naltros u es tot...,enten axó "Sr.Gomez"....,clar segurament Vosté no enten rés....
En Junqueras i en Fernàndes no veuen que el nostre President ja no toca de peus a terra, ara levita!!!
Tocat i enfonsat.....
Joana Ortega, ofereix les dades definitives de la consulta independentista del 9Ngencat.cat
Política 01/12/2014 21:02 Hi va votar un 37%.
La Generalitat xifra la participació final en la consulta en el 37% del cens, i el suport a la independència en el 30% .
N.B.DE QUIN PROCÉS PARLA ?