Publicitat

El monarca insta el president català a "respectar la llei"

Toc del Rei a Mas

El Rei, amb Mas, a Barcelona (foto:TV3)

El rei Felip VI i el president Artur Mas han tornat a coincidir a Barcelona durant l'acte d'entrega de credencials als 35 nous jutges al Palau de Congressos de Catalunya. El monarca espanyol ha aprofitat el seu discurs, en presència del president català, per reivindicar que “no hi ha democràcia sense respecte a la llei”.

En aquest sentit, ha afegit que “el respecte a la llei mai ha estat, és, ni ha de ser un simple tràmit, una formalitat, una alternativa”. “Respectar la llei és la font de legitimitat i l'exigència ineludible per una convivència democràtica en pau i llibertat”, ha sentenciat.

Enmig de la tensió per les pròximes eleccions del 27-S, que Mas considera plebiscitàries, l'encaixada de mans entre el rei i el president ha estat freda. La llei i el respecte que mereix han estat també l'argument central del discurs de Carlos Lesmes, president del Tribunal Suprem i del Consell General del Poder Judicial.

Publicitat
Publicitat

52 Comentaris

Publicitat
#26 Dionís, Caldes de M., 24/07/2015 - 09:39

És el que millor sap fer un rei com el Borbó,
Donar tocs, que de tant tocar-se els collons està fet un expert en tocar.

#25 cesc, Badalona, 24/07/2015 - 08:58

Si fóssiu bons periodistes haurieu de publicar, també, la resposta que el president Mas li ha donat ja al monarca: 'Sempre hem complert la llei'

#24 Meliq Salau, Reus, 23/07/2015 - 22:22

Per voluntat libèrrima convocarem i votarem als del Sí el 27S, declararem la Independència., acabarem les estructures d'estat, desconnectarem de les institucions hispàniques i proclamarem la República de Catalunya. I, mentre, en Felipet pot seguir fent discursets que per això és el rei d'Espanya

#24.1 Prudenci, Sabadell, 24/07/2015 - 17:34

Riiiiiinggg !!!!!
Maleit despertador. Yn altre cop somiant bajanades. Apa, a treballar !

#23 Ricardo, Ponferrada, 23/07/2015 - 22:12

tiene guasa el Rey hablando de legalidad, cuando el es Rey a consecuencia de un golpe de estado de Franco, que antes de morir escogió de heredero a su padre Juan Carlos y este abdicó en el. Al menos Artur Mas,guste mas o menos, es President de Cat. gracias a las urnas y a la voluntat popular.

#23.1 Prudenci, Sabadell, 24/07/2015 - 17:37

Si. Bueno. Llàstima que en Mas sigui aspirant a golpista. És dur viure aqui amb aquesta tropa. No t'ho desitjo pas.

#22 Marià, CALELLA, 23/07/2015 - 19:13

Jo no vaig votar la " Constitució española" del 1978. Entre altres coses per què sóc `dels que pensen que la monarquia és una institució caduca. Fa molts anys que no vull ser súbdit de la monarquia-borònica. Les plesbicitàries del 27s. servirán per donar pas a la REPÚBLICA CATALANA. ANEM A TOTES

#22.1 alemany stolberg, TORTOSA, 24/07/2015 - 00:03

ets segur un gafa pasta o un paga fantas que es pitjor pero subdit no ets, si de la teva ignorancia

#22.2 Prudenci, Sabadell, 24/07/2015 - 17:39

Jo no vaig votar mai nacionalistes. Els he d'aguantar.
Marià. Mostres massa ignorància o ingenuitat.