El president de la Generalitat, Quim Torra, ha admès que "una part del país" no vol la independència. "Sóc conscient que una part el país no la veu possible o, senzillament, no la vol" però ha recalcat que "no ens ha de fer mai por debatre i fer de la política pensada en les persones l'eix de debat del nostre país". "El debat no divideix. Allò que divideix i fractura una societat és el silenci, la imposició" ha manifestat el president durant el seu parlament a la Gala del Català de l'any.
Torra, ha fet una crida al diàleg afirmant que "el diàleg és la forma que ens ofereix la política per resoldre els conflictes, no hi podem renunciar mai, no ho hem fet ni ho farem".
Quim Torra ha assegurat que la discrepància política "no pot ser mai un problema" i ha assenyalat que "quan un país debat, és un país madur". El president de la Generalitat també ha lamentat que "la llibertat d'expressió i participació no poden ser vistes mai ni tractades com una amenaça, quan posem un límit a la llibertat d'expressió reculem molts anys".
El president ha conclòs la seva intervenció reclamant la llibertat dels dirigents independentistes empresonats i ha assegurat que aquest serà un dels objectius vitals del seu Govern. "Des del nou Govern que he nomenat avui, la restitució i la seva llibertat, la d'ells i la dels presos polítics i exiliats serà un dels objectius vitals del govern" ha dit.