Publicitat
Política · 17 de Juliol de 2018. 16:13h.

Torra no aconsegueix el suport de Flandes a la independència

Geert Bourgois desitja "més autonomia" per Catalunya

Torra no aconsegueix el suport de Flandes a la independència

Geert Bourgeois a Palau

El president de la Generalitat, Quim Torra, no ha aconseguit el suport del seu col·lega flamenc, Geert Bourgeois, a la independència de Catalunya en la primera visita d'un polític estranger a Barcelona després de la seva presa de possessió.

Bourgeois, en roda de premsa, ja ha acabat la seva primera intervenció demanant "més autonomia per a Catalunya". En el torn de preguntes, e-notícies li ha remarcat que no hi havia "pronunciat cap paraula a favor de la independència".

El primer ministre ha afirmat llavors que, sobre aquesta qüestió, "no m'he de pronunciar". Preguntat també sobre si els polítics presos són "presos polítics" tampoc ha dit la seva.

El tribunal de Schleswig-Holstein ha negat en el mateix acte en què concedeix l'extradició de Carles Puigdemont només per malversació que hi hagi "persecució política" a l'Estat espanyol. Torra ha evitat intervenir en aquest cas.

Geert Bourgeios sí que s'ha mostrat més explícit a favor del diàleg "amb Madrid" i de la llibertat dels presos que, al seu parer, no haurien d'estar a la presó.

El polític belga, de la nacionalista Nova Aliança Flamenca, ha expressat el seu respecte per "l'Estat de Dret" però ha insistit que "no va ser una rebel·lió sinó un acte polític". "No estaven cridant a la violència", ha afegit.

També ha defensat la llibertat d'expressió recollida en la Convenció Europea de Drets Humans i s'ha mostrat partidari d'"un diàleg ple" entre el Govern català i l'espanyol.

Publicitat

46 Comentaris

Publicitat
#31 Tirant, Bcn, 18/07/2018 - 18:03

Vale, "flamenco", un acte polític consistent en canviar una legalitat per una altra saltant-se totes les lleis aplicables al cas ... És a dir, un cop d'estat ... El mateix que Tejero però sense pistola ...
Per cert ... ¿Això que no dóna suport a la independència ha estat transmès per la TV3? ...

#30 OVNI, ELX, 18/07/2018 - 12:55

No fa ni un mes que es va crear el grup de legisladors dominicans Amics de Catalunya amb la finalitat de reclamar una solució dialogada, democràtica i pacífica a la qüestió catalana i l'ambaixador espanyol, Alejandro Abellán Garcia de Diego, ja demana la seva dissolució.

#30.1 pepe, andorra, 18/07/2018 - 14:37

q curiosamente son los mismos q apoyan e impulsan la ideologia de genero en Rep. dominicana.....Es decir, Soros una vez mas.....No me extraña q lo hayan echado a patadas de Hungria y q lo esten estudiando en Austria. En España, se entrevista con el ilegitmo, pero legal, Sanchez de noche y sin q nadie lo explique.

#29 OVNI, ELX, 18/07/2018 - 11:51

"No és normal que hi hagi persones empresonades quan fan política i executen lleis decidides democràticament en un parlament democràtic, que no han participat en cap acció violenta, al contrari sempre han fet una crida al diàleg pacífic"

Geert Bourgeois, president de Flandes

#29.1 Soloesmiopinion, Tabarnia, 18/07/2018 - 12:06

"las ciruelas rojas son más dulces que las verdes". Maripili, la del quinto.

#29.2 pepe, andorra, 18/07/2018 - 14:39

bueno, tambien la marcha sobre Roma era algo pacifico q hacia una llamada al dialogo......Lo q no es normal es q uno se meta en lo q no le importa. Ocupate de tu pais y dejanos a los demas el nuestro, q con lo q tienes de musulmanes invasores en Bruselas, ya tienes suficiente.

#28 @stopseparatismo, Tabarnia, 18/07/2018 - 11:26

Con un poco de suerte consiguen el apoyo de Daniel Ortega...

#26 OVNI, ELX, 18/07/2018 - 09:51

"Imaginad: un Mosso d'Esquadra fuera de servicio le parte la cara a un periodista, pongamos, del ABC al grito de "Visca Catalunya Lliure"."

Albano-Dante Fachín

#26.2 Soloesmiopinion, Tabarnia, 18/07/2018 - 12:06

Me lo puedo imaginar sin ninguna dificultad.

#26.3 pepe, andorra, 18/07/2018 - 14:41

imaginemos q un periodista de ABC intenta agredir a un policia regional al grito q sea......El policia se defendera de semejante energumeno y con toda la razon.....Aunque la policia regional tiende mas a otras cosas, por ejemplo, espiar a adversarios politicos por orden del politico separata de turno.