Publicitat
Política · 4 d'Abril de 2019. 18:55h.

Tots els greuges de la CUP

L'abraçada entre Artur Mas i David Fernández surt cara

Tots els greuges de la CUP

Artur Mas i David Fernández s'abracen la nit del 9-N del 2014

L'abraçada que es van fer l'expresident Artur Mas i l'exdiputat de la CUP, David Fernández, ha sortit cara als exconvergents. El Parlament ha exigit a Torra que se sotmeti a una qüestió de confiança o que convoqui eleccions gràcies a la CUP. Els anticapitalistes no han participat en la votació i han permès que la moció del PSC prosperés. La d'aquest dijous, però, ha estat una mostra més dels molts greuges que es porta acumulats la CUP.

Artur Mas va decidir el gener de 2016 fer "un pas al costat" per desbloquejar les converses entre Junts pel Sí i la CUP i arribar a un acord que evités la convocatòria d'unes noves eleccions. Les negociacions entre exconvergents i republicans per la confecció d'una llista unitària van aconseguir situar l'aleshores president Artur Mas com a cap de llista.

La CUP, formació necessària per aconseguir un acord de govern, va exigir la retirada de Mas i va celebrar en paraules de l'exdiputat Benet Salelles el "pas al costat" de l'expresident assegurant que "hem enviat Artur Mas a la paperera de la història". "Hi havia d'haver un canvi de lideratge i així ha sigut", va dir aleshores. Mas va seleccionar l'alcalde de Girona Carles Puigdemont com a responsable de liderar la Generalitat.

Els anticapitalistes tampoc van facilitar la governabilitat de Puigdemont durant el seu mandat. La formació antisistema va tombar els pressupostos en la seva primera fase: el debat a la totalitat al Parlament. La CUP va votar en contra i la cambra catalana va descartar els pressupostos del 2016. Després de la bufetada, Puigdemont va decidir sotmetre's a una qüestió de confiança per assegurar-se una nova majoria a l'inici del nou curs polític.

El Parlament també va rebutjar l'any passat investir Jordi Turull (JxCat) com a president de la Generalitat gràcies a l'abstenció de la CUP, que no va permetre sumar els vots a favor de JxCat i ERC.

Turull va comptar amb els 64 vots a favor de JxCat i ERC enfront dels 65 'no' de C's, el PSC, els Comuns i el PP, a més de les quatre abstencions de la CUP. Per ser investit en primera volta, necessitava una majoria absoluta dels vots de l'hemicicle. Pocs dies després va entrar a la presó.

Publicitat
Publicitat

6 Comentaris

Publicitat
#6 Talegon & Rufian "Fakes", WATERloo, 07/04/2019 - 22:08

El salmantino Fernandez adora y venera a Corleone Pujol y Mas,.... con tal de hacerse perdonar su condicion de ejpañol .... y de paso va cobrando por aqui y por aqui.... todo muy coherente.
Lo pueden emviar a recoger mas papeles de Salamanca.

#5 Agustino, Barcelona, 05/04/2019 - 10:17

Esperemos que el resto de España nos ayude votando a VOX ya que según vamos viendo son los únicos que se atreverán con la intervención de la autonomía catalana.

#4 Pipistrello, Tabàrnia , 04/04/2019 - 23:58

Els besavis i rebesavis eren carlins, els avis eren franquistes, el pares són convergents i els fills son cupaires que juguen a ser rebels i que són igual de reaccionaris i tradicionalistes que els seus avantpassats.

#3 Talegon & Rufian "Fakes", WATERloo, 04/04/2019 - 23:06

El perroflauta de salamaca .... de paje de los pujol.
Tiene tela el pájaro.

#2 Ojotuerto, Calafell (Tabarnia), 04/04/2019 - 21:04

La polìtica extranjera no sale de los condados. La CUP con P de pujolistas, los hereus (y algùn xarneguillo) del programa 2000 y la chipieducaciò, han sido los mejores escuderos de la Familia Pujol, y ahora ya han salido del talego, y la CUP se enciende ¿Casualidad?. pero los Almogavers de Tabarnia esmolamos las einas . Temblad traidores claries