Publicitat
Política · 12 de Maig de 2014. 08:31h.

Transvasament electoral de CiU a Esquerra

La federació perdria tretze diputats, que passarien a ERC, segons un sondeig de La Vanguardia

Transvasament electoral de CiU a Esquerra

Mas i Junqueras, al Parlament

CiU i ERC encara sumarien majoria parlamentària encara que una mica pels pèls -71 diputats, quan la majoria és 68-, segons una enquesta de La Vanguardia. El PSC i PP empatarien com a tercera força i Ciutadans es quedaria a un escó d'ells. ICV s'estanca i la CUP doblaria el nombre d'escons de tres a sis.

El sondeig, si avui se celebressin eleccions al Parlament, situa CiU amb 37 escons i una quota de vot propera al 24%, fet que suposa la pèrdua de 13 diputats i de gairebé set punts percentuals respecte al seu resultat a les eleccions catalanes del 2012. 

Alhora, ERC obtindria 34 diputats i el seu suport electoral fregaria el 22,5% del sufragi; és a dir, obtindria 13 escons més que el 2012 i gairebé nou punts més en quota de vot. 

La pugna per la tercera posició no és menys renyida. D'acord amb aquest últim sondeig, PSC, PP i Ciutadans obtindrien entre 15 i 16 escons i un percentatge al voltant del 12% dels vots. 

Finalment, l'estancament d'ICV -amb un retrocés de tot just una dècima i dos escons- coexistiria amb un sensible avenç de la CUP, que passaria de tres a sis diputats.

Publicitat
Publicitat

53 Comentaris

Publicitat
#42 Alvar, Bcn Españolaza, 13/05/2014 - 13:32

CorrupCiu, l'unic partit al mon que es presenta a varies eleccions amb la seva seu embargada per mes de tres millions per el cas Palau. No ho oblidarem!

#41 Antoni Duran Aragones, Barcelona, 13/05/2014 - 11:26

Els de Donetsk ja l'han trobat... Ja tenen el seu Pushilin...I ja ha proclamat la república independent Va per feina... I nosaltres portem anys, amb manifestacions de milions de persones al carrer, amb enquestes que diuen que som majoria...i el nostre lider(?) parlant de legalitats...(espanyoles)

#39 spanish, Madrid, 12/05/2014 - 20:25

que grande que eres Mas, todo lo que tocas lo jodes

#37 LLUC, tarragona, 12/05/2014 - 17:59

AIXÒ ÉS CULPA DEL DURAN
Mentre el duran hi sigui Ciu continuarà baixant i baixant
PRESIDEEEEEEEEENT
FOT-LO FORAAAAAAAAAA

#37.1 pep, manresa, 13/05/2014 - 09:13

Només faltava que Unió votés a Europa el mateix que el PP, ahir ja va venir el Juncker i com no podia ser d'altra manera va haver de seguir el guió marcat pel seu amfitrió Mariano Rajoy.
Si és que encara tenia una mica de dubte ja se m'ha esvaït del tot, ho sento pel Tremosa però votaré ERC

#37.2 guillem, bcn, 13/05/2014 - 09:39

Segur Lluc, mira trenqueu amb Unió i feu la carrera amb ERC, aviam qui guanya. Aviam qui té més pedigrí indepe i qui engresca més.

#37.3 pep, manresa, 13/05/2014 - 13:09

Si haguéssin trencat a temps amb Unió hores d'ara CiU tindria majoria absoluta.
Encara hi sòn a temps, CiU mantindria el vot catalanista de centre mentre que la colla del Duran es quedaria perduda per l'espai sideral pels segles dels segles (Margallo dixit)

#37.4 Alvar, Bcn Españolaza, 13/05/2014 - 13:34

En breve cuatro tontainas diran: Duran ens roba!

#32 CAT = Ley Electoral FRAUDULENTA .................., CAT = Ley Electoral FRAUDULENTA ........, 12/05/2014 - 16:21

1) CAT = Ley Electoral FRAUDULENTA ...

2) En Cataluña, el voto de un UNIONISTA de Barcelona, ...

3)...vale menos que el voto de un paleto SEPARATISTA de Lérida o Gerona, ...

4)...para así siempre asegurarse en el poder los gobiernos SEPARATISTAS.

5) Sois la ANTI-democracia !!!


.........

#32.2 pep, manresa, 13/05/2014 - 09:15

Seguiu fent amics, seguiu, cada cop estem més a prop de la LLIBERTAT