El presentador d'Els matins de TV3, Pere Bosch, ha preguntat a la portaveu del Govern, Patrícia Plaja, si hi ha hagut improvisació de l'Executiu perquè "els peatges es van alliberar el 31 d'agost i això ja se sabia amb molta antelació". "S'hauria d'haver planificat millor les conseqüències que això comportaria?", ha demanat.
Plaja ha dit que "és obvi que hi hauria d'haver hagut una planificació més bona per part del Govern espanyol" i ha afegit que "sempre hi ha marge de millora, també per part de la Generalitat". "Ara tenim un problema estructural a l'AP-7" perquè "hi ha hagut un augment del 40%" del trànsit després de la supressió de mesures. "Cal prendre mesures i això és el que està fent el Govern", ha sentenciat.
L'aixecament de les barreres era una antiga reivindicació d'ERC, des que l'any 2012 s'hi va sumar a la campanya "No vull pagar" de Solidaritat per la Independència. Posteriorment, però, els republicans van matissar el seu posicionament i van defensar la creació d'una vinyeta -model implantat en alguns països europeus- perquè els usuaris de les vies ràpides paguin una taxa anual. Així ho va defensar el Govern de coalició format per Junts i els republicans.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va apostar el novembre del 2019 per substituir els peatges explícits i els peatges a l'ombra per l'eurovinyeta. Calvet va dir en roda de premsa que "el sistema d'autopistes i d'autovies que tenim a Catalunya és injust", alhora que va presentar l'eurovinyeta com un model "just" perquè "qui usa paga i qui contamina paga".