El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha cancel·lat el viatge al Marroc on preveia mantenir “reunions institucionals” amb autoritats d’aquest país, després que “que cap dels responsables polítics marroquins -en tots els nivells polítics-“ el pogués rebre, segons ha informat el Govern català en un comunicat. Puigdemont tenia previst anar al Marroc en el marc d’una missió comercial conjunta amb Flandes. També estava prevista l’assistència del ministre-president de Flandes, Geert Bourgeois, qui tampoc es podrà trobar amb cap autoritat.
Puigdemont i el ministre-president han lamentat “la decisió unilateral del Govern marroquí”. Els dos dirigents diuen lamentar “sobretot les conseqüències per les més de trenta empreses catalanes i flamenques que volien reforçar els vincles econòmics amb el Marroc, tenint en compte que és un soci comercial important per als dos països”.
La Generalitat ha afegit en el comunicat que “el president Puigdemont i el ministre-president Bourgeois agraeixen explícitament la tasca que han fet la xarxa d’empreses flamenques VOKA-Cambra de Comerç d’Anvers-Waasland i les agències de comerç i d’inversió ACCIÓ i Flanders Investment and Trade per organitzar aquesta missió”.