Publicitat
Política · 12 de Juliol de 2016. 15:24h.

Un diputat de Junts pel Sí troba “patètic” fer un RUI

Germà Bel: “Si fem un Estat hem de tenir allò que fa falta per a implantar una decisió unilateral”

Un diputat de Junts pel Sí troba “patètic” fer un RUI

Germà Bel

El diputat de Junts pel Sí, Germà Bel, en una entrevista a Vilaweb, afirma que si s’acaba fent un RUI “serà un 9-N però patètic”. Bel, a diferència d’Esquerra que ha defensat aquesta opció, creu que no es pot demanar a Junts pel Sí que “trenqui el seu contracte amb els electors”.

L’economista troba “interessant que ho consideri una de les associacions que va participar en l’elaboració d’aquest contracte i va demanar a la gent que anéssim a les llistes a defensar-lo”. ”Fem un estat o fem una falla? Si fem un Estat, hem de tenir allò que fa falta per a implantar una decisió unilateral. Tècnicament i jurídicament, és molt clar”, afirma.

“RUI vol dir un referèndum fet en el marc legal de l’estat matriu. Si no, no en diríem unilateral. Tècnicament parlant, o tens unes forces armades preparades per a imposar-ne l’execució o és una porqueria. Perquè jurídicament es produeix dins l’estat matriu. Tècnicament, és una porqueria. No hem discutit encara al parlament una moció per a construir un exèrcit català en l’actual marc legal. Comprar tancs i tot això… Perdona, parlem clar i català, no? O això que fem és una falla?”, exposa.

“Qualsevol pot dir que cal fer un referèndum unilateral d’independència encara que no tinguem cap preparatiu per assumir el control”, adverteix en aquest sentit. També es mostra crítica amb la CUP, i considera que és aquesta formació qui ha de superar una qüestió de confiança al setembre perquè hi ha un pacte “que no han complert”.

Bel considera que els 62 diputats de Junts pel Sí han prioritzat la independència “més enllà de les visions polítiques, poden divergir en el model social i econòmic”. En canvi, creu que la CUP “ha deixat molt clar que prioritza unes altres visions, molt legítimes, per damunt de la independència”.

Publicitat
Publicitat

31 Comentaris

Publicitat
#25 Carlos Gomez, Bcn (Valencia Nord), 13/07/2016 - 22:08

El mes preocupant es que aquesta gent ni son figurants ni estan actuant.

Son aixi de mena i fins ara, despres a de tants anys amagtas derrera de qualsevol aparença que els hi permetes viure de Calleja i de l´esperit sant, no s´han fet notar.
I que farem amb ells quan aixo mori d´indigencia ?

#24 José Quinta, LH, Cataluña, España, 13/07/2016 - 11:14

A propósito del demócrata ejemplar,Mr. Cameron: El-Parlamento-britanico-debatira-la-peticion-de-segundo-referendum-sobre-el-Brexit-el-lunes-5-de-septiembre. Ver El Economista.
Es que lo del 50% 1 ez válido para decidir algo de gran trascendencia es otra falsedad de Junqueras y cia.

#23 sid, bcn, 13/07/2016 - 10:53

el meu dubte és si vol l'exercit per lluitar contra l'estat matriu o per acabar amb els catalans contraris al prucés, q som més

#22 Dionís, Caldes de M., 13/07/2016 - 06:49

Mes patètics han estat els 35 anys de pactes del Majestic per acabar com heu acabat vosaltres i sense que Catalunya hagi avançat ni cap a la plena integració en Espanya ni cap a la seva Recuperació Nacional.
Consejos vendo que para mi no tengo

#21 cap gros, palamos, 13/07/2016 - 06:24

Ara l objectiu d aquests es per un canto inventar parides per tenir distrets als seus i, segon, com fa aquest , repartir culpes als altres per salvar el cul quan el prusseess acabi en res i part dels catalans els hi retreguin tot aquest engany i ridicul...innadaptats