Publicitat
Política · 10 de Juliol de 2014. 19:20h.

Un diputat del PPC equipara els palestins amb “moros”

David Fernàndez replica a Twitter que el comentari li fa "fàstic"

Un diputat del PPC equipara els palestins amb “moros”

José Antonio Coto, en una imatge d'arxiu

El diputat del PPC, José Antonio Coto, ha equiparat aquest dijous els palestins amb “moros”. Coto ha parlat així durant el ple d’aquest dijous, en el qual s’ha debatut una moció sobre acció exterior de Catalunya a Palestina, al Sàhara i al Kurdistan.

David Fernàndez, diputat de la CUP, ha estat qui ha denunciat les paraules de Coto, el qual s’asseu davant seu a la cambra catalana. Fernàndez ha demanat a Núria De Gispert que aturés la sessió perquè el representant del PPC, des del seu escó, ha etzibat un 'moros' quan Ferran Pedret, del PSC, esmentava els països als quals feia referència la moció.

Després, el diputat de la CUP ha assegurat al compte de Twitter que “el diputat del PP, president de Nuevas Generaciones a Catalunya, exclama "moros!" amb befa quan Ferran Pedret parlava de Palestina. Fàstic”.

Fernández, amb Coto davant, quan ha aturat el ple (Foto: Parlament/Job Vermeulen)

Publicitat
Publicitat

16 Comentaris

Publicitat
#14 Amb paper de fumar, nois, Barkeno QF, 11/07/2014 - 19:03

uiiii, mira que en sou de llepafils, Si us posen una imatge dels Palestins sense saber d'on son, a veure si hi trobarieu la diferencia. De pasada, el mot moro prové del llatí maurus de la regió de Mauritania com bé diu algú més avall, prou de si son galgos o podencos.

#12 El azote de los necios, Barcelona, España, 11/07/2014 - 11:22

Moro , significa musulmán , para los cristianos..... ¿ no sé a que viene tanta polémica ? es un término que se ha utilizado durante más de mil años y hace referencia en su origen a los que vivían en la Mauritania ( norte de Africa ) y después se hizo extensible a todos los musulmanes-árabes.

#12.2 Uri, BCN, 11/07/2014 - 13:17

Fill del Magreb inclou: Marroc, Algèria, Tunísia, el Sàhara Occidental, Líbia i una part de Mauritània... per tant no té res a veure amb Palestina!! Això ho he buscat...

#12.3 via fora, Girona, 11/07/2014 - 13:19

Moro = aquella persona dels reines peninsulars
convertit a la religio musulmana i que despres de
la reconquesta per part cristiana es van tornar
a convertir en cristia, d´arabs en van venir molt
pocs a la peninsula i en van marxar encara menys.
Al-Andalus1ª potencia mundial, amb Castella mai
mes!!

#12.4 Uri, BCN, 14/07/2014 - 12:39

Discula via fora, si no vaig errat, la definició que donés és de morisc, que prové de moro clar...

#11 alexia, barcelona, 11/07/2014 - 11:06

Que vergüenza de políticos incultos. Los palestinos nunca han sido árabes ni por historia ni por genética.
a ver si leemos un poco,
http://xurl.es/judioscontrajudios 

#11.1 El azote de los necios, Barcelona, España, 11/07/2014 - 11:24

Hoy en día son árabes...... fueron conquistados cultural, religiosa y étnicamente por árabes, que se quedaron allí.

#11.2 Pere, Comarca Garraf, 11/07/2014 - 12:15

11 alexia, Barcelona: ... Y tu vas y te lo crees !!!

Palestina fue invadida por los Árabes (de Arabia) el 636 D.C. Lo normal es conservar la identidad, a penas que, te de diferentes formas, te fuercen a dejarla. Otro tema es ser Druso en estos tiempos en Israel o en Líbano.

¿Leemos un poco?

#11.4 Alexis Sanchez, London, 11/07/2014 - 13:19

Pere, llegeix-te la resposta de la 12... quantes lliçons veig per aqui!

#11.5 Pere, Comarca Garraf, 11/07/2014 - 17:17

11 alexia, Barcelona: ... Y tu vas y te lo crees !!!

Los habitantes de de esa zona geográfica llamada palestina por Roma para desnaturalizar el original pueblo de Israel, hace mas de 1200 años, no tenían el perfil de los habitantes de Arabia.

¿Leemos un poco?

#11.6 Pere, Comarca Garraf, 11/07/2014 - 17:52

11.4 Alexis Sanchez, A QUI VOLS EREDAR ?
Moro - Wikipedia Català - Darrera modificació de la pàgina: 29 abr 2014 a les 10:24,
ESTA MOLT BÉ.
Orígens e entre altres marcs, nom donat als nadius de l'antiga Mauritània (una província romana que abastava l'actual Algèria i el Marroc. Del llatí Maurus.

#11.7 Alexis Gunner, London, 14/07/2014 - 12:38

Pere, m'estas donant la raó, jajajaj gràcies. O això o no entenc on vols arribar...

#10 Pere, Comarca Garraf, 11/07/2014 - 10:59

Dons pensant en l´ historia, les invasions, l´ expansió del islam segles VI i VII, (i segle VIII) no va tan mal encaminat, ... sabent sobre el Nort d´ africa, de l´ Orient Mitja, sobre l´ expansió de la llengua àrab, etc.

#9 Les CUP, els amiguests dels morets, República Islàmica Catalana, 11/07/2014 - 07:54

Els que realment foten fàstic son els "especímenes" de la CUP.