L'alcalde de Flix, el socialista Marc Mur, ha entrat a l'executiva de l'Associació de Municipis per la Independència (AMI) que presideix el vigatà Josep Maria Vila d'Abadal. Mur ha estat escollit com a nou secretari en la reunió de la direcció de l'AMI que s'ha fet aquest dijous a Solsona.
Mur ha substituït Josep Manuel Ximenis, exalcalde d'Arenys de Munt, i que fins ara feia de secretari. Però com a conseqüència de la moció de censura que va patir el dirigent de la CUP -i que l'ha apartat de l'alcaldia-, l'AMI ha optat pel seu relleu a l'executiva de l'ens municipalista.
Des del passat mes de setembre, l'Ajuntament de Flix era dins de l'executiva com a convidat, tal com es va decidir en una reunió a Tortosa. A partir d'ara serà un membre decisori més. Mur és l'únic alcalde socialista membre de l'executiva, tot i que més d'una vuitantena de municipis governats pel PSC estan adscrits a l'entitat sobiranista.
Així, l'executiva de l'AMI queda integrada per Vila d'Abadal com a president; Josep Maria Roigé (Balaguer), Ferran Bel (Tortosa), Josep Maria Corominas (Olot) i Josep Andreu (Montblanc), com a vicepresidents; Marc Mur (Flix), secretari; Josep Maria Cervera (Port de la Selva), tresorer; i Juli Gendrau (Berga), Laura Vilagrà (Santpedor), David Rodríguez (Solsona) i Jordi Munell, com a vocals.
D'altra banda, l'AMI ha decidit interposar accions legals contra la delegada del Govern a Catalunya, María de los Llanos de Luna, per una presumpta "malversació de fons públics", segons han indicat des de l'AMI, per haver denunciat 184 municipis catalans.