El conseller de Cultura, Ferran Mascarell, ha fitxat la periodista Mar Jiménez com a assesora en materia de Coneixements Culturals, càrrec que ocupava Sebastià Alzamora en el govern tripartit. Jiménez -que s'havia arribat a declarar "progressista" en alguna tertúlia de TV3- s'afegeix així a altres fitxatges provinents de l'esquerra com el director general de Patrimoni, Joan Pluma, o el cap de gabinet, Xavier Vidal.
La periodista ja va ser responsable de Suport Tècnic i Coordinació del Gabinet del Conseller del Departament d'Economia i Finances, Antoni Castells, des de 2004 fins el 2007. Posteriorment va passar a l'Avui -quan l'ICF tenia el 20% de la propietat del diari- i ha participat també en tertúlies d'Els matins de TV3 a més Catalunya Ràdio, 59 segons de La 2 i El debat de BTV. Recentment, ha publicat el llibre l''Economia a examen. Respostes a una crisi' (Editorial Malhivern) i, en la seva presentació, va comptar amb el suport de l'exconseller Castells.
Al seu twitter ha fet comentaris com "#Maspresident està posant el llistó molt alt. Excel·lent aposta la del seu govern, excel·lent", "Sento impotencia amb miseria, pobresa i abandonament del Raval: que ha de passar perquè el districte reaccioni? Un vertader socialisme es rebelaria!" o "Frase brillant del discurs d'investidura de #Maspresident: "la cultura és el nervi de la nació" i "#Mascarell és, sens dubte, l'home indicat".