Publicitat
Política · 2 de Gener de 2014. 09:11h.

Urtasun veu "errors greus" en la consulta

El candidat d'ICV a les europees culpa Francesc Homs perquè "no ho sap gestionar"

Urtasun veu "errors greus" en la consulta

Urtasun, a l'esquerra

El candidat d'ICV a les eleccions europees, Ernest Urtasun, en una entrevista a El País, explica que "jo sóc federalista, però comparteixo projecte amb independentistes. M'han donat suport des de Joan Coscubiela, que és federalista, fins a Jaume Bosch, que és independentista".

Sobre si la independència suposaria la sortida de l'euro, assenyala que "l'assumpte és més complex del que alguns volen veure. Les últimes conclusions del Consell de Transició Nacional són bastant negatives. L'informe fa una cosa que és un desastre, de fet els serveis exteriors de la Generalitat són un desastre".

"Han fet una cosa que mai no s'ha de fer: posar per escrit en un informe oficial posicions que podrien tenir tercers països respecte a una Catalunya independent. És una cosa que en diplomàcia mai no s'ha de fer. Malgrat ser complicat, al Parlament europeu intentaré fer pedagogia sobre el dret a decidir", apunta.

El candidat lamenta també que "la Generalitat ha liquidat l'herència de la política exterior que havia construït Pujol i reforçat Maragall. Sense ser un Estat Catalunya havia jugat un paper a la UE, a través de l'Euroregió, de la Unió per la Mediterrània. Mas s'ho ha carregat tot. Ja no aposta per l'Euroregió, no sabem com defensen la UPM... això és un error".

"Hem perdut imatge i prestigi a la UE. A més, en la defensa del referèndum es cometen errors greus. Però això té a veure amb que el conseller del ram, Francesc Homs no té cap tipus d'experiència internacional i no ho sap gestionar".

Publicitat
Publicitat

59 Comentaris

Publicitat
#34 angel, CATALUNYA , 05/01/2014 - 00:00

ICV, sou vosaltres l'error, perque la tercera via (federalista) o va enlloc. Es mès a España no vol ni en pintura. Total un Sí No= CHAPUZA.

#33 BEJOTA, bcn, 03/01/2014 - 14:47

Llorenç Badiella es el director del Servei d´Estadística Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona...dice que ese 11 de septiembre salieron, "siendo generosos" entre 500.000 y 600.000 personas a la calle. Así lo cuenta en La Vanguardia.

#32 esquerra real, Barcelona, 02/01/2014 - 20:43

Per fí, torna el discurs de l'esquerra a ICV. Adeu Romeva, bon viatge cap a nous ports que, sens dubte, aviat t'acolliran.

#31 Kropotkin, Vic, 02/01/2014 - 19:56

Realmente no os entendemos catalanes. No os place pertenecer a un estado que os expolia 17.000.000 de euros cada año y os insulta llamandos nazis?....juas, juas...mejor hundidos

#31.1 happy, esplugues, 03/01/2014 - 09:16

burro! no sabes aun q los 17.000 millones es la parte del incremento de la deuda del Estado q la Generalitat se autoimputa como propia y pagada para justificar el "deficit fiscal". Ni la ha pagado, ni la pagara, lo hara el Estado. Eso si, Cataluña ya se lo ha gastado a traves del f. liquidez .

#31.2 Andreu, Campos (Mallorca), 03/01/2014 - 13:30

Dins d'es 17.000 inclous s'IVA d'es productes catalans q se venen fora de Catalunya a Espanya? Crec q és vora es 7.000 M euros. Saps q aquests ingressos no "s'obtindrien" en cas d'independència? Pq dieu tantes mentides sobre es dèficit fiscal? Clar que existeix però no arriba a 17.000 ni d lluny

#30 El fet diferencial de L'H, Barcelona, 02/01/2014 - 19:26

Aquesta ciutat, té 430 mil habitants, dels quals nascuts fora de Catalunya són el 80%, i que no tenen el Català com a llengua materna, el 90%, i que el 60% es pronuncia contra la independència.
N'hi ha prou fet diferencial per poder decidir el seu futur?

#30.1 BCN-MAD, BCN, 03/01/2014 - 01:53

...lo que planteas es complicado.¿ L H ...tiene mar?...Se tendría que unir al Prat y así tener puerto y aeropuerto internacionales,...parque, huertos y playa.
Vamos iba a ser el Berlin del Mediterraneo. Me ire a vivir alli, creo que Casteldefels y Sitges también se suman.

#30.2 pitu, bcn, 03/01/2014 - 09:57

430.000 habitants L'Hospitalet? Si comences la teva argumentació inventant-t'ho tot perds tota la teva credibilitat. Cal alfabetitzar-se abans d'emetre raonaments. És un consell d'amic!

#30.3 Andreu, Campos (Mallorca), 03/01/2014 - 13:34

Puc entendre es teu raonament, però Hospitalet deu tenir 250.000 habitants (potser amb immigració no regulada, uns 270.000). Lluny d'es 430.000 que xerres. Si sume Cornellà, Sant Boi i el Prat, supós que si que fan uns 430.000-450.000.