L'eurodiputat del PP, Aleix Vidal-Quadras, durant la tertúlia d'El Gato al Agua, ha manifestat que en cas d'independència "moltes empreses s'anirien de Catalunya espaordides". "Molts catalans marxarien traumatitzats que es trenqui la seva matriu amb Espanya. I serien gent de les capes més creatives, més dinàmiques, més informades i més capaços de crear riquesa", ha dit.
També ha assegurat que "el PIB català, en cas d'independència, baixaria un 30% i això durant molts anys". Vidal-Quadras considera que "si la gent només sent una música, al final balla aquesta música", i en aquest sentit ha criticat que mitjans com La Vanguardia, El Periódico o RAC1 "són premsa del règim". El dirigent del PP creu que "la colonització de la societat civil per part del govern català ha estat brutal".
D'altra banda, ha criticat que "el president del Govern ha rebut Mas amb la bandera catalana a la porta, a la sala de la reunió, no sé si l'ha posat també als lavabos". "La seva nació està amenaçada de ruptura per aquest cavaller [Mas], ha de fer un discurs en horari de màxima audiència i dirigir-se als catalans", ha proposat.
Vidal-Quadras augura que "si fa això, 500.000 ja canvien d'opinió". "Cal mobilitzar molta gent, perquè la veritat és molt difícil de tapar. Tot aquell que no estigui infectat pel virus ha de mobilitzar-se", ha sentenciat.
