Publicitat
Política · 17 de Maig de 2018. 11:32h.

"Vostè què es pensa?"

Topada entre Inés Arrimadas i Jaume Barberà pels Segadors

El periodista Jaume Barberà, durant una entrevista a El món a RAC1, li ha preguntat a Inés Arrimadas "per què no canta els Segadors al Parlament?". "Perquè sóc lliure de cantar o no cantar qualsevol himne", ha respost la dirigent de Ciutadans. "Tots els diputats de la seva formació també deuen ser lliures perquè tampoc el canten i és l'himne oficial de Catalunya", ha insistit Barberà.

Arrimadas ha replicat que "el que em sobta és que en segle XXI hi hagi algú que estigui mirant el vídeo de la sessió d'investidura aviam qui canta i qui no canta". "On diu que s'ha de cantar l'himne? quin problema hi ha?", ha preguntat. "El que no és negociable és que el respectis. Ara, que t'obliguin ho veig en blanc i negre, d'una altra època", ha insistit.

Barberà li ha preguntat aleshores si "ha cantat vostè o algun altre membre del seu partit 'El novio de la muerte'?". "Jo mai, ni m'el sé", ha indicat Arrimadas. "Sap si algú del seu partit ha cantat 'El novio de la muerte'?", li ha tornat a preguntar el periodista. "Que jo no pregunto a la gent si canta l'himne! vostè què es pensa, que quan surto del Parlament jo passo llista a veure qui ha cantat els Segadors?", ha contestat la cap de l'oposició.

El periodista, que va anar a les llistes dels 'comuns' a les darreres eleccions li ha retret que Ciutadans "presenti al president de la Generalitat com un racista i un xenòfob". "Vostès iniciaran una campanya internacional per denunciar que quatre ministres del PP participen en actes on es canta 'El novio de la muerte'?, ha tornat a preguntar, per tercera vegada.

Arrimadas ha defensat que "la gent pot cantar el que vulgui, sempre i quan no contradiguin una altra normativa". "Comparar cantar 'El novio de la muerte' amb articles que diuen 'bèsties amb forma humana amb un problema a l'ADN... o per exemple, actes d'homenatge organitzats i dirigits pel senyor Torra a racistes que diuen que un crani d'Àvila no serà mai igual que un crani de Vic...", s'ha queixat.

A criteri de la dirigent de C's "és intolerable. No es pot ser president de la Generalitat havent dit això. L'han triat sabent que aquest senyor havia escrit això". Barberà ha reivindicat aleshores que Quim Torra "no és racista ni és xenòfob i vostè ho sap. Ha parlat amb ell, vostè?".

"Si fos el senyor Rajoy qui diu això sobre qualsevol altre col·lectiu és que no em vull ni imaginar el que es diria en aquesta tertúlia. Però com és independentista, com la humiliació és només cap els catalans que no som independentistes o que parlem en castellà...", ha sentenciat Arrimadas.

Publicitat

110 Comentaris

Publicitat
#58 Daniel C E, Barcelona , 18/05/2018 - 15:32

El Novio de La muerte por Javier Alvarez.. Canción de desamor de Un legionario... Nada que ver con Els Segadors que habla de la revuelta en 1640 donde se cargaron a un montón de gente. “Bon cop de falç”
https://youtu.be/rwrw2b98GIo

#58.1 Espluguenç, Esplugues del Llobregat, 18/05/2018 - 16:41

De hecho "els segadors" viene de una tonadilla popular que decía originalmente "segueu a ran que la palla va cara" (segad al ras, que la paja va cara)". Así se cantaba hasta que, por motivos políticos, se cambió por "bon cop de falc defensors de la terra" (buén golpe de hoz, defensores de la tierra).
Y ese cambio no lo votó nadie.

#57 DEFENSAD, MADRIT, 18/05/2018 - 13:16

Algú amb dos dits de front pot arribar a donar suport a una demagògica-catalanòfoba com la Arrimades i el setciències d'en Ribera?, que cada cop que obren les seves boquetes de pinyó-espanyol només es per vomitar odi i bilis per tot el que te a veure alguna cosa en la Nostra Gran Nació Catalana .

#57.1 Espluguenç, Esplugues del Llobregat, 18/05/2018 - 13:29

Tú no veus el mateix que la resta de la gent, oi? Les teves ulleres han de ser fantàstiques...

#57.3 Consultor, Molins, 18/05/2018 - 14:53

De la Arrimadas lo que os fastidia es que dice las cosas claritas, bien dichas y cada vez da en la diana con una precision admirable, vamos, que os da en todo el kareto de indepes que os gastais con tanta solemnidad que da risa, eso y no otra cosa es lo que os fastidia de ella.

#57.4 pepe, andorra, 18/05/2018 - 15:46

alguien con dos dedos de frente puede llegar a dar apoyo a unos demagogos y mentirosos como los sep.aratistas? cada vez q abren sus boquitas de piñon separatistas solo es para vomitar odio y bilis contra España y los españoles...

#57.5 DEFENSAD, MADRIT, 18/05/2018 - 20:27

Pepet els lloros gairebé o fan tant be com tu.

#56 JOSEP P., Reus, 18/05/2018 - 12:26

Aquesta nena es molt pesada i molt mal educada, per educació tenía que cantar l'himne, si no com pot ser presidenta ?.

#56.1 Barretina a rosca, Black hole, 18/05/2018 - 13:07

Por educación tampoco se debería pintar ningún himno y no dejáis de hacerlo.

#56.2 Pepón, Bcn, 18/05/2018 - 14:46

Educación nacionalista, supongo. Los librepensadores no rendimos culto a símbolos religiosos o nacionalistas. Los políticos os tienen bien engañados con esto de las naciones

#56.3 Alex, BCN, 18/05/2018 - 14:54

Aquest nene es molt pesado i molt mal educado, per educació tenía que respetar l'himne i d'altres regions com també l'himne de tots els espanyols (i si, els catalans són espanyols)

Ves lo que acabo de hacer? Te he puesto un espejo enfrente. Mirate a ti mismo antes de criticar a otros. Muestra la misma educacion que pides.

#56.4 Alejandro, Barcelona, 18/05/2018 - 15:37

Por educación no se debería pitar el himno de España ni al rey, sólo por educación y ahí están las muestras de que los indepen no lo respeta. No pidas respeto para ti si no eres capaz de respetar a los demás.

#55 Pan con tomate y jamón Ibérico, II*II Catalanismo secta destructiva, 18/05/2018 - 11:50

Els Segadors es un himno de odio... digno de fanáticos racistas.
Como día de Cataluña, Sant Jordi, con sus libros y sus rosas. Como himno la Santa Espina.

#55.1 Jordi BR, L'H, 18/05/2018 - 12:43

Arrimadas aspira a ser la presidenta de todos los catalanes mostrando sistemáticamente su odio, con respeto, a todos los símbolos catalanes.
Hablas de himno de odio, entonces la Marsellesa te parecerá una película de terror

#55.2 Barretina a rosca, Black hole, 18/05/2018 - 13:06

Jordi, ¿hablas de Torra?

#55.3 Espluguenç, Esplugues del Llobregat, 18/05/2018 - 13:32

Jordi, como no hay odio, tienes que inventarlo. Anda, ponme un link de Inés en el que hable mal de los catalanes como vuestro Kim-Jong-Torra lo hace de los españoles. Ah, y veo que sigues expresándote en el idioma prohibido de vuestro líder. Le debes estar "dando la espalda a Catalunya".
No cantar un himno no es odio. Pitarlo, si.

#55.5 pepe, andorra, 18/05/2018 - 14:16

lo primero q es mas q evidente q Jordi miente como un bellaco, normal en un separatista catalan. Eso q dices esta por demostrar, vuestro odio y vuestra hispanofobia, esta mas q demostrada a lo largo de los ultimos 40 años......La marsellesa es un himno contra el sistema absolutista, los segadores es un himno feudal. No mancilles la marsellesa.

#55.6 Alex, BCN, 18/05/2018 - 14:49

Querido Jordi,
Te recuerdo que el himno de España no tiene letra porque de esta forma puede representar a todos los españoles de todas las opiniones. Todo lo contrario del Segadors, himno belico de la "catalanidad". Y despues dices que los demas catalanes son fachas por no sentirse representados por el himno del odio...

Mirate en un espejo.

#55.7 Alejandro, Barcelona, 18/05/2018 - 15:40

para odio, falta de educación y de respeto a los símbolos de la nación española el que los indepen demuestran al himno, al rey y a todo lo que recuerde a España. Si eres incapaz de sentir respeto por los símbolos de los demás, NO te cabrees si los demás no respetan los tuyos.¡Qué desfachatez!

#55.9 Jordi br, L'h, 18/05/2018 - 23:56

Respeto al rey???? Me estas vacilando, no? Esto es como si to te exijo respeto a Pujol, que logicamente no hago porque soy el primero a no respetarlo. Himno del odio? Alguien ha visto la lletra de la Marsellesa?? Por dios, la lletra de los himnes viene de hace mas de un siglo, como vas a juzgar lo ahora????

#55.10 JORGE MARTI SIO, Barcelona, 19/05/2018 - 00:50

Hay un pasaje de "los segadores" que, a muchos, se os escapa: "amb la sang dels castellans, farem tinta vermella i pintarem a les parets cuatre barres i una estrella". Creo que no hace falta traducirlo pero ES PURO ODIO.- ARRIBA ESPAÑA.......

#55.11 Alejandro, Barcelona, 19/05/2018 - 12:20

A mi lo que diga la marsellesa me importa un comino. Yo vivi en Catalunya, soy más catalán que muchos de los que apoyan las mentiras y el latrocinio del procés y la letra de del himno de mi autonomía habla de odio, de venganza, de muerte.Repito, me importa lo mío, lo nuestro.

#55.12 Alejandro, Barcelona, 19/05/2018 - 12:24

¿Respeto al rey? Sí, por educación y si no lo queremos, entre los que me cuento, se hace bien, por referéndum, que hable, que decidan los ciudadanos a los cuales no nos han preguntado.Pero no hay huevos siquiera de plantear un referéndum para esta cuestión

#53 Carlos Gomez, bestia amb forma humana, 18/05/2018 - 11:23

El primer que jo faig cada mati inmediatament despres de la primera pixarada del dia es cantar a capella Els Segadors amb el meu porquet vietnamita Gervasi, abans Gervasio, perque els Comissaris de la Prevenció del Vici no m´assenyalin pel carrer ni em posin en cap de les seves llistes negres


Aixo si tincs als veins amargats

#53.1 Carlos Gomez, bestia amb forma humana, 18/05/2018 - 12:34

I al balco, i pintat d´un precios de groc calisay, tinc una replica de tamany natural del Pi de les Tres Bramques, xines pero dona molt be el pego.

A mi no m´enxamparan.