Vox i el sindicat Solidaridad han convocat aquest dissabte concentracions davant d'una desena d'Ajuntaments espanyols per protestar "contra l'encariment dels subministraments", segons ha explicat la pròpia formació.
Madrid ha estat la ciutat on més persones han participat en la manifestació amb més 2.000 persones, segons la Delegació del Govern. A Barcelona, a la plaça Sant Jaume, la formació només ha aconseguit aplegar unes 250 persones, segons la Guàrdia Urbana.
La formació tampoc ha aconseguit una gran participació en altres ciutats. A la concentració de la Corunya hi han participat al voltant d'un centenar de persones, mentre que han estat gairebé 200 a la de Vigo. Un altre exemple és Segovia que ha reunit al voltant de mig centenar de persones.
El líder de Vox, Santiago Abascal, ha assegurat des de Madrid que "aquest govern és una fàbrica de misèria per als joves". "Van prometre un escut social, que no deixarien ningú enrere i han deixat els espanyols sense estalvis, sense poder pagar la llum ni omplir el dipòsit", ha afegit.
¡Los jóvenes españoles no quieren la basura que les da el Gobierno de Pedro Sánchez! Quieren un trabajo estable, formar una familia y tener un futuro digno.
— VOX (@vox_es) March 19, 2022
? @Santi_ABASCAL "Este Gobierno es una fábrica de miseria para ellos".#QuePaguenEllos19M pic.twitter.com/Ar8Ux4aD8T
A Barcelona, el president de Vox al Parlament, Ignacio Garriga, ha demanat "la dimissió del govern i que es prenguin mesures dràstiques perquè no hi hagi famílies que no puguin posar la calefacció i perquè els transportistes puguin omplir el dipòsit dels camions i treballar".